Diamante-De Beers (XIV).

Diamante – De Beers (XIV).

SCHIMBAREA IMAGINII.

Anii 1990 au fost plini de schimbări pentru industria de, diamante. Forţele interne şi externe s-au combinat pentru a influenţa profiturile pe întregul traseu al diamantelor. Cea mai importantă provocare a venit din sporirea fluxului diamantelor în afara circuitului De Beers.

Presiunile externe au jucat de asemenea rolul lor. În timp ce, în anii 1990, Statele Unite s-au bucurat de o prosperitate fără precedent, ţările din Asia s-au aflat în recesiune. Cererea scăzută de diamante în aceste ţări a însemnat diminuarea vânzărilor. În acelaşi timp, oferta de diamante a crescut, în special pe segmentul pietrelor mici, cu valori reduse, destinate Indiei.

Aceste pietre au continuat să fie şlefuite, deşi nu existau suficienţi clienţi dispunând de fonduri, care să le poată absorbi. În multe segmente ale industriei diamantelor profiturile au scăzut abrupt.

Pe vremuri De Beers vindea până la 80 % din diamante brute din lume; la sfârşitul anilor 1990, cantitatea a scăzut la 65 %. Iar noile mine din Canada, aflate în afara reţelei De Beers, au diluat mai departe influenţa De Beers ca furnizor.

Compania De Beers este însă departe de a-şi pierde importanţa în cadrul industriei diamantelor. Minele deţinute de către De Beers încă mai produc, valoric, 40 % din diamantele extrase în lume. La sfârşitul anilor 1990 compania a decis schimbarea modului în care-vreme de decenii-şi-a derulat afacerile.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s