Faberge, artistul-bijutier (VI).

Faberge, artistul-bijutier (VI).

Una dintre marile contribuţii ale lui Faberge la arta prelucrării aurului, argintului, şi a realizării bijuteriilor constă în folosirea culorii. Acesta a întrebuinţat o gamă neobişnuit de largă în aproape toate lucrările sale, culoarea fiind un factor important şi în selectarea aurului. Culoarea acestui metal preţios poate fi modificată prin amestecarea cu alte metale, lucru necesar şi pentru creşterea durităţii, deoarece aurul este-în sine-o substanţă moale, care se uzează rapid.

Adăugarea argintului conferă culorii originale, galbene, o tentă verzuie, cuprul dă aurul roşu, iar nichelul, aurul alb. Efecte mai exotice sunt posibile prin adăugarea altor metale, pentru a crea aurul albastru, oranj, sau gri, toate aceste combinaţii putând fi remarcate în creaţiile lui Faberge din diverse perioade.

Obiectele Faberge sunt realizate, de obicei, în aur de 56 zolotniki (14K) şi argint de 88 şi 91 zolotniki. Între argintăria produsă în acea vreme de casele din Moscova şi St. Petersburg există diferenţe substanţiale: Moscova producea o mare cantitate de argintărie tradiţională, precum veselă, sfeşnice, ş.a.

Unii experţi consideră că acestor lucrări le lipseşte calitatea, asociată de obicei cu Faberge. Este probabil ca multe dintre ele să fi avut la bază modele Faberge, dar să fi fost executate în ateliere din afara reţelei sale, apoi să fi fost comercializate de către acesta. Argintăria din St. Petersburg era ceva diferit: era utilizată mai artistic, adesea aurită, ca suport pentru emailarea guilloche.

Publicitate

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile cerute sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s