Inelul cu diamant-Istoria (II).

Inel cu diamant -Istoria (II).

Datorită durităţii diamantului, şi a presupusei sale rezistenţe la foc şi la lovirea cu ciocanul pe o nicovală, inelele cu astfel de pietre au fost simboluri ale fidelităţii promise odată cu jurămintele de căsătorie.

Conform lui Jacobus Typotius, inelul cu diamant folosit pentru căsătoria dintre Marguerite de Angouleme şi Henri II de Navarre (1527) simbolizează un rege şi o regină uniţi prin dragoste eternă.

Acest sentiment a fost exprimat şi de către Michelle Gaillard de Longjumeau, soţia lui Florimond Robertet, trezorierul lui Francis I, în inventarul ei din 1532, care înregistrează „un lanţ mic din aur pe care atârnă inele, fiecare având montat câte un diamant preţuit între 200 şi 300 franci, reprezentând toate aniversările căsătoriei mele, şi a căror dobândire mi-a adus multă plăcere, amintindu-mi cât de fericită am fost, de fiecare dată când le-am privit”.

Deşi este înregistrat că Jacopo da Trezzo, un bijutier şi gravor milanez, angajat de Philip II al Spaniei, şi colegul său, Clemente Birago, au reuşit să graveze diamante cu simboluri heraldice şi portrete, aceste realizări remarcabile par să fi dispărut fără urmă.

Cu toate acestea, au supravieţuit diamante gravate cu armele familiei Medici; iar dacă un intaglio purtând armele lui James I al Angliei şi Scoţiei a dispărut, cele ale fiului său, Charles I, şi reginei Henrietta Maria se află încă în Colecţia Regală, iar cel al împăratului Rudolph II se găseşte în Kunsthistorische Museum, Viena.

Între timp, aurarii s-au folosit de tăierile disponibile pentru diamante, point, table, şi triunghiular, în modele de inele care au evoluat spre stiluri mai elaborate, cu caracter sculptural, strălucind de emailuri.

Diamantele point-cut au continuat să fie folosite, obţinându-se rezultate spectaculoase atunci când mai multe astfel de pietre au fost montate într-un model în formă de stea sau arici. Calitatea (notă: aparentă!) a pietrelor a fost îmbunătăţită şi defectele mascate prin folosirea foliei, o tehnică descrisă de Benvenuto Cellini.

 

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s