Cumpararea bijuteriilor in India.

Cumpararea bijuteriilor in India.

Articolul acesta are la bază cartea „Traditional Jewelry of India” de Oppi Untracht, pag.280,titlu original „Jewelry Purchasing”.

Traducere adaptată.

Cumpărarea bijuteriilor, în special în comunităţile rurale, îmbracă adesea forma unui ritual. Sezonul căsătoriilor-între septembrie şi martie-este perioada anului cea mai activă în ce priveşte cumpărarea bijuteriilor. În mod obişnuit achiziţiile sunt făcute de un grup de persoane ce poate include capul familiei (bărbat), mama, femei membre ale familiei, rude, prieteni, eventual destinatarul, mireasa.

Deciziile sunt luate după multe discuţii legate de meritele unui obiect în comparaţie cu altele. În comunităţile agricole rurale, ce constituie marea parte a Indiei, achiziţiile de bijuterii sunt-de asemenea-legate de recoltă, a cărei abundenţă determină deciziile de a cumpăra-sau vinde-bijuterii.

Magazinele de bijuterii-Hindi: jawahir ka dukan-sunt concentrate în bazaruri sau chiar în mici oraşe, în general pe o stradă al cărei nume o desemnează drept bazarul local de bijuterii.

Cele mai simple, şi mai numeroase, magazine de bijuterii constau dintr-o firidă fără geamuri la stradă, închisă seara cu o gratie de oţel securizată de un lacăt solid.

Ridicată considerabil deasupra nivelului străzii, pardoseala este acoperită cu o rogojină, peste care este întinsă o pânză albă, curată. Pe aceasta este aşezat, desculţ, negustorul, precum şi clienţii săi. Tranzacţiile se desfăşoară la vederea trecătorilor întâmplători. Unele magazine de acest fel, mai sofisticate, au pereţii interiori acoperiţi cu vitrine de sticlă, în care sunt expuse câteva bijuterii de argint, precum şi bănci pentru clienţi; dar majoritatea stocului, incluzând aurul, este păstrat într-un safe, în camera din spate.

In toate magazinele de acest fel, la vedere, se află un dulap metalic cu două uşi, care poate fi încuiat. La baza lui se află două sertare folosite pentru păstrarea bijuteriilor uzate, cumpărate de la clienţi. Periodic, aceste acumulări sunt trimise la rafinat, iar localnicul care se ocupă cu aşa ceva le topeşte, rafinează, şi le toarnă în lingouri.

La celălalt capăt al ierarhiei, oraşele mari precum Bombay, Calcutta, Delhi, Hyderabad Bangalore sau Madras, au bazare de aur şi argint de dimensiuni considerabile.

În imediata apropiere se află magazine foarte mari de bijuterii, splendid aranjate, cu nimic inferioare celor din oricare mare oraş al lumii.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s