SALVADOR ASSAEL-O perlă!

SALVADOR ASSAEL-O perlă!

Următoarea poveste, pe care o veţi citi într-o traducere adaptată, apare în cartea „THE PEARL BOOK”, de Antoinette Matlins, P.G., pag. 114-115.

Sursa originală este SALVADOR ASSAEL, firma Assael International, S.U.A., specializată în pietre rare.

…În 1986, în timp ce sortam un nou lot de perle, mi-a atras atenţia o perlă buton, cu diametrul de cca. 24 mm. Un aspect urât dar, datorită mărimii şi formei neobişnuite, am decis că merită 3000 USD.

Pe măsură ce răsuceam perla în mână, am zărit un punct cu o culoare atrăgătoare. Era posibil să se ascundă o comoară?

Am decis să ,,cojim” perla, lucru riscant: puteam distruge ce aveam deja, sau aduce la lumină…altceva.

După operaţie a rezultat o perlă roz, cea mai frumoasă pe care am văzut-o vreodată, impecabilă, cu un diametru de 22 mm.

Până atunci, şi de atunci încolo, n-am mai văzut, tranzacţionat, o perlă cu această mărime, calitate, sau frumuseţe.

A fost achiziţionată imediat, pentru 100.000 USD, de ,,o doamnă din înalta societate.”

Lasă un răspuns

